Komórki macierzyste w ortopedii

Czym jest artoza?

Artroza, to choroba, która wg WHO dotyka 10-15% osób powyżej 60 roku życia, ale nie tylko. Obecnie jest to problem, który dotyczy ludzi w każdym przedziale wiekowym.

Choroba ta polega na degeneracji i uszkodzeniu chrząstki stawowej. Jest to proces, który prowadzi do wielu dolegliwości bólowych , zmniejszenia zakresu ruchomości, wysięków, sztywności. W konsekwencji – doprowadza do utraty funkcji danego narządu. Przyczyny to w szczególności starzenie się, otyłość, brak aktywności fizycznej, choroby metaboliczne, osłabione mechanizmy umożliwiające regeneracje, przebyte urazy jak i predyspozycje genetyczne.

Metody leczenia artozy.

W zaawansowanych stadiach chorobowych zwykle stosuje się protezoplastykę stawów. Jest to jednak zabieg obarczony dużym odsetek powikłań. Głównym celem zabiegu jest zlikwidowanie bólu i poprawa funkcji kończyny. Niektóre źródła podają, że  30-40% osób operowanych nie doświadcza jednak poprawy i pełnego zniesienia dolegliwości.

Jak leczymy w Nova Clinic Leszno?

Przychodzimy do Państwa z o wiele bezpieczniejszą metodą, wykorzystywaną również u Nas, w Nova Clinic. Mowa tutaj o komórkach macierzystych, które są podstawą budowy wszelkich organów i tkanek ciała. Według aktutalnych danych, terapia komórkami cechuje się wysoką skutecznością w zakresie poprawy funkcji stawu, oraz znacznie zmniejsza dolegliwości bólowe, z tego względu metoda ta jest stosowana powszechnie w ortopedii na całym świecie. Dorosłe komórki macierzyste pochodzić mogą z różnych źródeł. W Nova Clinic stawiamy na CGF, powstający z krwi pacjenta. Po odpowiednim przygotowaniu, staje się preparatem zawierającym duże stężenie skoncentrowanych czynników wzrostu, a także komórek macierzystych. CGF stosujemy również w medycynie estetycznej.